11 maja 2013

Staroć spisany na straty - bluzka model 112, Burda nr: 4/2009

Ostatnio robiłam lekkie porządki w pracowni i wydobyłam z jakieś siaty tę bluzkę. W sumie to cała była uszyta, brakowało tylko wykończenia dekoltu, podwinięcia rękawów i dołu. W sumie to sama nie wiem po co w ogóle brałam się za szycie bluzki z reglanowymi rękawami, skoro wszystkie poprzednie bluzki z tymiż rękawami źle na mnie leżały i odstawały przy dekolcie. Ta oczywiście nie odbiega od normy.


Użaliło mi się, to pewne, bo bardzo podobała mi się dzianina z której bluzka powstała. Niestety rozciąga się jak guma w majtkach a z tego co pamiętam to ciuszek był przyciasny w rękawach - teraz jest luźny więc jak to się stało?!
Dekolt obszyłam lamówką w kolorze śmietankowym a rękawy podwinęłam dwa razy i przeszyłam. Tak samo postąpiłam z wykończeniem dołu.

Przypominam, iż bluzka pochodzi z Burdy 4/2009, model 112. Dekolt odstaje mimo, że go wdawałam podczas obszywania lamówką i jakoś generalnie jest nie teges jak dla mnie. Ciuszek pasowałaby na urlop nad morzem ale w tym roku urlopu nie będzie więc może z czasem ją polubię i będę nosić w chłodniejsze dni jakie zresztą zapowiadają  w najblższym czasie nasi niezawodni synoptycy :]


Pozdrawiam!
Sus

PS. Męczę, cały czas męczę sukienkę okładkową z ANNY i mam nadzieję, że godziny spędzone przy maszynie nie pójdą na marne...

24 komentarze

  1. Materiał fajny. A że się tak rozciąga to będziesz zadowolona z każdym dniem, jak brzuszek rośnie :) będzie praktycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko ona najbardziej rozciąga się przy dekolcie ale pewnie w brzuchu też ;)

      Usuń
  2. Może to tak nie na temat ale może ktoś zna jakieś gazety z wykrojami oprócz burdy i anna moda na szycie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diana Moden z Polskich. Jest też Złoty Krój ale to jest cały system robienia wykroju a nie gazeta typu kwartalnik czy coś.

      Usuń
    2. Oprócz tego masz stronę internetową Papavero.pl tam można za darmo pobrać wykroje i wydrukować :)

      Usuń
    3. Jeszcze włoska "la Mia Boutique". Czasem do trafienia w Empiku. I "Szycie krok po kroku"

      Usuń
  3. sliczna i delikatna pieknie wygladasz

    OdpowiedzUsuń
  4. Bluzeczka wygląda całkiem OK. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widzę żeby odstawał dekolt ;) No może przy ramieniu trochę. Osobiście bardzo lubię raglanowe bluzki/sukienki/bluzy tylko ciężko mi dopasować wykrój do swojej sylwetki lub skonstruować własny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa widzisz - wprawne oko się dopatrzyło :) Odstaje nie da się ukryć.

      Usuń
  6. A ja kiedyś lubiłam szyć z takimi rękawami. na początku było trudno, ale potem polubiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie jak się zastanowię to moja pierwsza bluzka też była z rękawami reglanowymi hmmm...

      Usuń
  7. Takich bluzeczek nigdy za wiele w szafie, nawet do chodzenia po domu, bo wygodnie i cieplutko i przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest zupełnie niezła. Dobrze, że ją dokończyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam sie ze jest niezla, mozesz szukasz dziury w calym?? Czasami nie warto sie za bardzo przygladac.usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szukam ;) Po prostu na zdjęciach nie widać wszystkich mankamentów...

      Usuń
  10. Może i pałasz do tej bluzki zbyt dużą sympatią, ale za to fajnie w niej wyglądasz:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Bluzka wygląda bardzo ładnie i przyznam, że na zdjęciach nie bardzo widać odstający dekolt, więc może to tylko Twoje odczucia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami takie "wygrzebki" rzeczy spisanych na straty dają niesamowicie dużo radości - sama coś o tym wiem :-) Bardzo dobrze, że skończyłaś ten top - jest idealny na wiosnę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co racja to racja - na chłodną wiosnę jest całkiem OK.

      Usuń
  13. A wiesz co? Dla mnie wyglądasz bardzo fajnie w tej bluzce. Może jednak się do niej przekonasz?
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)