16 maja 2014

Pomocnicy w życiu i szyciu - lampa KEMOT z lupą

Po opublikowaniu zdjęć mojej pracowni na facebookowym profilu maszyn Brother, otrzymałam kilka e-maili z zapytaniem o lampę z lupą. Swoją drogą obiecałam tę recenzję dawno temu, co ciekawe zaczęłam ją pisać gdy byłam w końcówce ciąży... trochę mi zeszło ;) Przepraszam, że tak długo musieliście czekać.

Dziś będzie recenzja produktu stricte szyciowego. Myślę jednak, że miłośnicy numizmatów, kosmetyczki czy osoby tworzące biżuterię też mogą być zainteresowane tematem.



Sprawa z lampą była prosta - zaintrygował mnie wpis na blogu M.E.L.I.
Pomyślałam, że to fajna sprawa i w sumie rzecz dla mnie przydatna tym bardziej, że przed remontem pracowni siedziałam plecami do okna i lampy sufitowej. Zwykle stanowisko pracy doświetlałam lampką biurkową, która dawała żółte światło. Mówiąc wprost dla mnie, czyli typowego ślepaka, było tego światła zdecydowanie za mało szczególnie jesienią i zimą. Teraz gdy jest Stasiek i gdy (jeśli w ogóle) szyję, robię to późnym wieczorem. I nadal siedzę tyłem do lampy sufitowej.

Pokazałam Ślubnemu wpis na blogu Renaty a ten całkiem mądrze wykombinował, że gdybym chciała to mógłby mi taką lampę sprawić na urodziny. Z radością przystałam na ten pomysł i w grudniu 2012 zostałam szczęśliwą właścicielką lampy biurkowej KEMOT z lupą 5 dioptrii, 80 LED. Dla zainteresowanych podaję też model ale nie wiem czy jest jeszcze produkowany: NAR0300.


Od razu po przytwierdzeniu lampy do blatu i włączeniu jej przeżyłam szok - jak jasno! Różnica jest kolosalna.
Lampa daje jasne i chłodne światło. Wzrok zdecydowanie mniej się męczy. Poza tym nawet w nocy jestem w stanie odróżnić nitkę granatową od czarnej - kiedyś było to niemożliwe. Z lupy korzystam sporadycznie, używam jej np. podczas prucia.


Poza jasnym i intensywnym światłem za ogromną zaletę uważam możliwość dopasowania lampy do niemal każdej pozycji czyli mogę ją skręcać, wykręcać i przekręcać pod wieloma kątami. Ramię obraca się dookoła własnej osi i zgina w dwóch miejscach zaś główka lampy w jednym. Główka przekręca się w prawo i lewo zatem można doświetlać także z dołu.
Lampę przykręca się do blatu za pomocą śruby.
Co prawda lampa jest wyprodukowana w Chinach ale naprawdę nie ma się do czego przyczepić jeśli chodzi o jakość wykonania. Wygląda porządnie i solidnie, jest prosta, funkcjonalna i łatwa w utrzymaniu czystości (wystarczy przetrzeć wilgotną ściereczką).



Ramię musi mieć miejsce do zgięcia - sprawdźcie czy macie go wystarczająco dużo

Otwarta "troszeczkę" przywodzi na myśl muszlę sedesową ;)


Doświetlanie w pochmurny dzień
Moja lampa została zakupiona na allegro ale widziałam podobną w hipermarkecie JULA - była tańsza ale odniosłam wrażenie, że nie była tak starannie wykonana. W każdym razie można sprzęt zobaczyć i ewentualnie podjąć decyzję: kupić czy nie kupić.

Czy warto zainwestować w lampę z lupą i oświetleniem LED?
Moim zdaniem tak. W końcu jest to inwestycja na lata. Poza tym wiele z nas szyje w kącikach, na parapetach,  dostawkach, małych pokoikach itp. czyli tam gdzie jest odrobina miejsca na postawienie maszyny. Miejsca te są przeważnie słabo oświetlone i trzeba je dodatkowo doświetlać. Wiele z nas szyje późnym wieczorem lub nocą a wówczas jasno oświetlone stanowisko pracy to podstawa.

Podsumowując: nie wyobrażam już sobie bez niej szycia. 

Pozdrawiam!
Sus

18 komentarze

  1. Bardzo fajnym, przydatny post. Bardzo przydałoby mi się coś takiego, ale chyba ramię nie wejdzie... Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post się przydał a co do ramienia to cóż... wszystko zależy od tego gdzie lampa ma być zamontowana.

      Usuń
  2. Zadziwiające,ale już srugi rok na nią się czaję...i jakoś nie mogę jej przywabić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierzę... Ty tyle szyjesz i nie masz jeszcze tego cacka?! Ale Klaudia z tego co pamiętam to Twoja maszyna ma dobre oświetlenie, nie tak jak moja - maleńka żaróweczka ;)

      Usuń
  3. No właśnie coś takiego by mi się przydało. Mam lampkę ledową, ale mniejszą. I także cenię sobie mocne i chłodne światło, kolory są nie do podmienienia;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwróciłam na nią uwagę w poście o pracowni. Szukałam czegoś takiego, ostatecznie stanęło na dwóch zwykłych lampkach... też jest nieźle, chociaż z tym cackiem na pewno byłoby lepiej;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna lampa! Sama się do takiej przymierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sus dzięki za ten post, od jakiegoś czasu biję się z myślami - kupić nie kupić lampę ze szkłem powiększającym, też ma problem z oczami i przy szyciu, haftownaiu czy malowaniu - szczególnie maleńkich detali, wyciągam nienaturalnie szyję a potem cierpię na ból kręgosłupa... zaczynam w takim razie poszukiwania :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa ta lampa. Ja teraz jeszcze mam możliwość to szyję za dnia, ale w nocy to męczarnia... może faktycznie taka lampa by ułatwiła sprawę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznaję, że o czymś takim do tej pory nie myślałam i ostatnimi czasy zaczęłam sobie po prostu odpuszczać szycie "po ciemku". Jak już mi się uda znaleźć jakieś miejsce dla maszyny - takie na stałe, chyba też pomyślę o jakimś lepszym oświetleniu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna lampa. Mam jednak problem; nie wiem o jakiej mocy tę lampę kupić./jaką
    wartość LED/. Brak informacji na ten temat w internecie.Myślę że może 80 LED to
    zbyt silne oświetlenie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi doradzić bo to kwestia indywidualna ale wydaje mi się, że te 80 LED to taki standard. Są lampy które mają 90 LED a nawet więcej.

      Usuń
  10. No proszę. Rozglądałam się za jakąś lampą do haftowania, ale szukałam nie tam gdzie trzeba.... trafiłam na lampy dla plastyków - malarzy, ale tam ceny zaczynały się od 500 wzwyż !!! Odwiedziłam też bloga M.E.L.I. .... jestem już zdecydowana !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, trochę jak u dentysty! Ja też doświetlam sobie stanowisko lampą, ale nie taką specjalistyczną ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)