18 lipca 2015

Na lato - WISKOZA!

Dziś krótka historia o tym, jak prosta bluzka przepoczwarzyła się w sukienkę. Właściwie to  w dwie sukienki. Jedna dla mnie a druga dla Alicji. Banalnie proste w formie i szybko szyjące się. Samemu trzeba tylko wyrysować wykrój - także banalnie prosty.


Portugalskojęzycznego bloga Moldes Moda por Medida z pewnością znacie. Odkąd przypadkiem na niego trafiłam chciałam sobie coś z niego uszyć. Nic skomplikowanego, w miarę prostego - po prostu coś na próbę i z czystej ciekawości. W tekstylnym zakupiłam ostatnie 2,5 m wiskozy hiszpańskiej nieprawdopodobnie miękkiej i przyjemnej w dotyku (dawno żadna inna tkanina tak mnie nie zaskoczyła). Najpierw chciałam uszyć coś z Burdy, potem ze Złotego Kroju a ostatecznie wybór padł na taką oto prostą bluzkę -> KLIK


Na ostatnim spotkaniu grupy "Śląskie Szyje" narysowałam wykrój, przedłużyłam gdzie trzeba, skroiłam i w sumie prawie uszyłam pierwszą z dwóch wiskozowych sukienek. Drugą ciachnęłam w domu.


Jeśli chodzi o sam wykrój to jest to typowy rozmiar 38 (zgodnie z opisem). Musiałam go trochę zmniejszyć po bokach, skróciłam też, jak dla mnie, za długie rękawki. Nie wszywałam gumki na plecach bo chciałam żeby materiał luźno opływał sylwetkę. I to wszystko. Jeśli ktoś ma ochotę z niego szyć to musi wprowadzać poprawki na bieżąco podczas szycia a potem przenosić zmiany na papierowy wykrój.


Jeszcze nie wiem, która sukienka zostanie u mnie ale dziś się dowiem. Jestem też ciekawa co powie Alicja i czy wzór na tkaninie jej się spodoba...


Z obu sukienek jestem niesamowicie zadowolona. Noszą się superowo, chodzą ciało (bardzo, bardzo, bardzo polecam wiskozę!) i robią duże wrażenie ;)

 


Pozdrawiam!
Sus

26 komentarze

  1. Wow!!A jaki fantastyczny wzor!!! Super w nim wygladasz a sukienki zazdroszcze doskonala na upaly

    OdpowiedzUsuń
  2. Sukienka piękna w swej prostocie i w tkaninie. Cudowny, letni wzór. Do tego modelka pierwsza klasa. Ogromnie mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  3. Na upały tylko proste formy i z wiskozy oczywiście. Twoja sukienka prezentuje się ślicznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba bardziej podoba mi się rozmieszczenie wzoru na tej, którą masz na sobie. Ale oczywiście obie są świetne :) A do wiskozy to w pełni potwierdzam twoje słowa - idealnie nadaje się na lato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat tę którą mam na sobie zgarnęła Alicja - ja mam tę drugą :) Lubię obie więc oddałam bez żalu :D

      Usuń
  5. Świetna sukienka - fajny krój i piękny materiał:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę świetna, nawet genialna na lato. A skąd ta wiskoza? Piękna jest!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna, fajna! I jaka niekrępująca ruchów (co dla matki omc dwulatka jest rzeczą zasadniczą:P)! Nowa fryzura:>?

    OdpowiedzUsuń
  8. Niby prosta sukienka, ale te kolory i wzór .... rewelacja!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, sukienka piękna :) ja jestem na etapie szycia zasłon - po prawdzie to właśnie je skończyłam. Dopiero się uczę wszystkiego, ale mam nadzieję już niebawem wykonać jakiś uszytek dla mnie, do noszenia... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prosta sukienka ale wzór genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne sukienki :) bardzo podoba mi sie ta wiskoza :D

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy wzór,idealna na teraz

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne obie,akurat na te upały co mamy teraz.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna, prosta i super w niej wygladasz!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie wyglądasz, Sus :D Kolor szminki prześliczny, a sukienki idealne na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetna :-) Obie sukienki niby takie same, a dzięki innemu rozmieszczeniu wzoru inne:-) Bloga obserwuję już długo i też mam chęć coś z niego uszyć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Super sukienka. Niby prosta, ale wzór na dzianinie robi całą sukienkę. Naprawdę mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mój ulubiony krój. Wyszła świetnie. Wzór na materiale pierwsza klasa.
    A najbardziej się cieszę, że dzięki tobie odkryłam świetną stronę www.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ślicznie się prezentuje! Mogę zapytać gdzie materiał był kupowany? Czy gdzieś w internecie czy stacjonarnie? Skromnie zapraszam też do mnie http://lisie-szycie.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał był kupowany stacjonarnie i była to resztka, jakieś 2,5 m. Bardzo mi przykro ale nie ma więcej :( chętnie zaglądnę na blogaska :)

      Usuń
  20. Wiskoza faktycznie jest fajna na lato, śliczna ta sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiskoza to mój ulubiony letni materiał. Pozwala przetrwać upały. Świetna sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna sukienka.<3 I też uważam, że wiskoza to najlepszy materiał na lato. Sama mam z niej chyba połowę sukienek i bluzek. Fajnie o zaletach tego materiału napisali tutaj http://przepisnaszycie.pl/wiskoza/ Coś byście dodali?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)