13 maja 2020

Rajstopka jest super! Toturial jak uszyć maseczkę.

Ten tutorial powstał z myślą o mojej przyjaciółce Monice, która właśnie niedawno została szczęśliwą właścicielką wiekowego Łucznika 884 i zaczyna swoją wielką krawiecką przygodę :)
Jestem bardzo dumna z Moniki, że z taką pasją i zaangażowaniem podchodzi do szycia, nie zraża się i po prostu próbuje do skutku - aż zacznie dobrze wychodzić. Ołłłł jeeee tak to się robi moi drodzy!
Poza tym chciałam tutaj na blogu pokazać kilka nowości z mojego sklepu etasiemka.net - niezbędnych do szycia maseczek :)


Dla początkujących, krótki przewodnik jak i z czego uszyć maseczkę:
1. Tkanina bawełniana - każdy szyje z tego co mu wpadnie w oko. Ja tym razem stawiam na jedną z nowości, która mnie urzekła czyli Kolibry i kwiaty na granacie
2. Mocowanie - chciałam poinformować, że wreszcie dotarły MIĘCIUTKIE gumki idealnie sprawdzające się jako mocowanie maseczek na uszach. Nie wrzynają się w małżowinę uszną - wiem to także od klientów, którzy kupili na próbę i którzy wrócili po więcej.
Do wyboru są 3 warianty:
* gumka okrągła 2,5 mm
* gumka dziana płaska 4 mm
* rajstopka
- totalna nowość, którą właśnie dziś chcę zastosować w moich maseczkach i która mi osobiście baaardzo pasuje.
3. Wykrój - wiecie (lub nie), że jestem "noga" z konstrukcji więc polegam na gotowych wykrojach z netu. Wypróbowałam kilka za free i jak dla mnie najlepiej sprawdza się wykrój autorstwa Złotego Naparstka na maseczkę typu NINJA.
Moim zdaniem maseczka najlepiej leży choć zawsze warto najpierw uszyć na próbę z np. starej poszewki a następnie wprowadzić modyfikacje tak aby maseczka leżała idealnie.
Dla siebie szyję maseczki z rozmiaru 2.
4. Szycie - Złoty Naparstek opublikował film jak uszyć maseczkę ale kto woli tutorial w formie zdjęć wraz z krótkimi opisami tego zapraszam do siebie.
OK, aby nie przedłużać zaczynamy!



Potrzebne:
- tkanina bawełniana
- kawałek miękkiej gumki/rajstopki
- igła maszynowa 70 lub 80
- nici pod kolor tkaniny
- szpilki
- nożyce
- maszyna do szycia



Zaczynamy!
1.
Tkaninę bawełnianą składamy na pół ,wykrój maseczki umieszczamy na tkaninie zgodnie z kierunkiem nitki osnowy (strzałka na wykroju). Spinamy szpilkami i wycinamy (wykrój ma ujęte zapasy na szwy).


2. Po wycięciu mamy 4 takie same części. Bierzemy dwie z nich i składamy stronami prawymi do środka, spinamy szpilkami i przeszywamy po łuku.




3. Powinny powstać dwie części maseczki - przód i tył.


4. Bierzemy jedną część (tę która będzie na wierzchu), zaginamy środkowy szew na jedną stronę i przeszywamy ściegiem prostym 2 mm od szwu.Tak samo postępujemy z drugą częścią maseczki ale już bez przeszywania środkowego szwu.


5. Składamy obie części stronami prawymi do środka i przeszywamy górę i dół maseczki na szerokość stopki.



6. Delikatnie nacinamy wszystkie łuki (góra i dół maseczki) uważając aby nie przeciąć szwu! Dzięki nacięciom maseczka będzie się ładniej układać na twarzy.


7.  Wywracamy maseczkę na prawą stronę, palcami wyrównujemy brzegi i przeszywamy ściegiem prostym górę i dół  - proponuję aby ścieg zaczynał się 3-4 cm od boków maseczki.





8. Jeśli używacie rajstopki - przecinacie ją na pół. Jeśli używacie klasycznej gumki (okrągłej lub płaskiej) odmierzacie 2 x 13 cm (mniej więcej), podwijacie brzegi maseczki do środka, umieszczacie rajstopkę/gumkę i starannie przeszywacie blisko brzegu.




9. Tadaaam! Gotowe :)
Maseczkę wystarczy wyprasować i można nosić. Potem wyprać, znów wyprasować, znów wyprać, wyprasować i tak w koło Macieju :)




Pozdrawiam!
Sus

3 komentarze

  1. Super maski,fajna tkanina,ja szyję różne wzory ale takie też.,szczególnie dla męża i zięcia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)