29 maja 2012

Papaverowa bluzka z resztek

Wiedziałam, że uszyję tę bluzkę gdy tylko Papavero opublikowało jej wykrój. Wiedziałam, że będzie kolorowa. I wiedziałam, że zużyję na nią resztki tkanin, które z uporem maniaka zbieram (wreszcie na coś się przydały).
Nie byłam tylko przekonana do kimonowych rękawów, do tej pory nie była to "moja bajka". Niemniej odkąd uszyłam tę bluzkę - pałam do niej wielkim uczuciem i zamierzam uszyć sobie jeszcze jedną.



Szycie kimonowej bluzki od Papavero zbiegło się z szyciem kimonowej bluzki z Diany dla Alicji. O ile bluzkę z Papvero uszyłam w czasie 4 godzin (łącznie ze skrojeniem) o tyle bluzkę z Diany będę jeszcze długo męczyć. Żałuję, że nie skroiłam jej z Papaverowego wykroju.



W każdym razie bluzka składa się z 3 części (+ odszycie przodu i tyłu) i szyje się ją naprawdę ekspresowo (szczególnie jeśli ktoś szyje z jednego koloru).
Zużyłam na nią następujące tkaniny:
* felerną szarą dzianinę, w której nitka osnowy żyje własnym życiem -> KLIK
* soczyście zieloną dzianinę, z której uszyłam bluzkę z dekoltem wodą -> KLIK
* ultra rozciągliwą dzianinę, z której uszyłam sukienkę z kopertowym dekoltem -> KLIK

I oto ona :)





Uniwersalny ciuszek pasujący do spodni i do spódnicy. Przewiewny, przyjemny w dotyku (dzianina...) i świetnie się nosi.
Jeśli chodzi o modyfikacje to skróciłam rękawki o 2 cm i troszeczkę zmniejszyłam dekolt. To wszystko.
Cóż więcej mogę napisać jak tylko tyle, że serdecznie POLECAM!


Pozdrawiam!
Sus

35 komentarze

  1. Fajnei wyszła.
    Mam zamiar szyć tę samą bluzkę i w związku z tym mam pytania - czy zwężałąś wykrój i jakirozmiar uszyłąś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Szyłam z rozmiaru 36 i w ogóle nie zmniejszałam wykroju :)

    OdpowiedzUsuń
  3. trzy godziny - niezły wynik!!! fajna, energetyczna bluzeczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna, ale mi się wiesz co... Zdjęcia nie powiększają, tylko takie maniunie zostają. No ale kolory rozpracowałaś ślicznie, ja bardzo lubię takie końcówkowe szaleństwo ;)
    Jak w kuchni, zawsze się śmieję, że zapiekanka z tego co mam w lodówce na wykończeniu zawsze smakuje w domu najlepiej hihihi
    A jak resztki tkanin, to wychodzi coś NIEPOWTARZALNEGO ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Maryś nie wiem co z tymi zdjęciami :( W oryginale są duże, tak duże jak wszystkie inne a po wgraniu na bloga nie powiększają się :( No nic, trudno, na facebooku są duże :D Hasło o zapiekance rozwaliło mnie ale jest w tym 100% prawdy :]

      Usuń
  5. Po kliknięciu zdjęcia są mikrusie troszkę :)

    Podoba mi się takie wykorzystanie resztek!
    Co prawda ja na tą bluzkę kupiłam szyfon/żorżetę (zapomniałam zapytać w sklepie, bo zamykali i się spieszyłam), więc nie jest rozciągliwa, ale mam nadzieję, że też będzie się fajnie układać i nosić :)

    Tak jak i Ty od razu zapałałam do niej miłością jak tylko ją zobaczyłam... niby prosta, ale dzięki temu praktyczna i na lato idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna, taka kolorowa. Napawa optymizmem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. no to mam kolejny punkt na liście do zrobienia :)
    Super bluzka, ja resztki wykorzystuję na ubrania Hani :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że Hania co rusz ma coś nowego :> Widzę, ze maszyna spisuje się na medal :]

      Usuń
  8. Normalnie nie poznaję Cię :) same kolorowe rzeczy szyjesz ostatnio :) a gdzie się podziały te wszystkie brązy i beże, z którymi cię zawsze kojarzyłam? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beże dalej lubię :) bo można je fajnie łączyć z czymś nasyconym ale faktycznie sama zauważyłam u siebie zmianę na rzecz kolorów :)

      Usuń
  9. Ekstra! ja też zbieram resztki i podziwiam Cie za pomysłowość wykorzystania tych co miałaś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie na Tobie leży i te barwy!!!
    Udane kimonko. Modelka jak zawsze śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  11. jest rewelacyjna, też chcę taką już mam wydrukowany szablon dziś będe kleić jutro skroje ...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mi się w poprzednim poście literki poprzestawiały, przepraszam!
    Dziękuję za odpowiedź. Teraz łatwiej mi będzie wybrać rozmiar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. Tylko zawsze sprawdzaj swoje wymiary z papaverową tabelą rozmiarów.

      Usuń
  13. Fajna bluzka wyszla, i niech mi ktos powie, ze nie warto umiec szyc. Z resztek tkanin mozna sie ubrac!

    OdpowiedzUsuń
  14. Sus, jak tu u Ciebie ostatnio kolorowo;)
    Bardzo pozytywne kimonko:) Super kolorki:)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetnie dobrane pozytywne kolorki, naprawdę bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie recykling to świetna sprawa bo szkoda wyrzucić czegoś a przecież można zrobić coś co się będzie podobać.Mnie osobiście Twoja wersja nie powaliła, ale może dlatego że jakiś czas temu miałam pewne przejścia z pewną bluzka mniej więcej o tym kroju i postanowiłam , że nigdy więcej nic takiego nie założę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna, kolorowa i pozytywna. Idealna na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładna bluzka i oryginalne, wiosenne zestawienie kolorów. Też tak mam z resztkami, że zbieram - ostatnio z resztek udało mi się uszyć spódniczkę dla córci - więc też na coś się przydały:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie też kawałki zalegają, nie wiem po co i jak długo. Ale widzę, że można świetnie je spożytkować. Kolory pasują do siebie idealnie, prosty krój, zawsze modny i widać, że wygodny :)))

    OdpowiedzUsuń
  20. No, to to jest sposób na wykorzystanie pozostających resztek tkaniny, co to na top za mało, a wyrzucić szkoda. Bardzo fajny zestaw kolorystyczny.

    OdpowiedzUsuń
  21. Slicznie Ci w tych kolorach. Bluzeczka bardzo fajna , wesolutka taka:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Bluzka bardzo fajna,lekka,zwiewna i kolorystyka w sam raz na lato.

    OdpowiedzUsuń
  23. O świetna bluzka.
    Mnie się zawsze wydawało, że jak coś uczyję, to nie bedę potem chciała w tym chodzić, ale ostatnio przekonuję się że tak nie jest i czasem tez mam ochotę uszyć jedną rzecz w kilku wersjach :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Smakowita bluzka Susanno:)p.s. smutno mi ze nie mogłam byc na zlocie forumowiczów-mam nadzieje ze uda mi sie w przyszłym roku. Jestem pewna ze to był dla Was niezwykle inspirujacy czas

    OdpowiedzUsuń
  25. Mi się nazbierało całe pudło resztek .świetna bluzka i bardzo Ci pasuje :-))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)