8 września 2014

Bluzka "must have" każdej szafy

Prosta, klasyczna, bez udziwnień. Pasuje do jeansów, materiałowych spodni, spódnicy mini jak i pod żakiet. Taki klasyk, który każdy powinien mieć w swojej szafie. Najlepiej w kilku wariantach kolorystycznych.
Oto ona - najprostsza z najprostszych bluzka model 61 z Anny mody na szycie nr 3/2014


Szyłam tylko z jedną przymiarką (rozmiar 36), żeby sprawdzić czy nie będzie za szeroka. Wykroje z Anny zawierają już 1,5 cm zapas na szew. Po bokach i z tyłu na plecach robiłam 2 cm szwy. Tak samo szyjąc rękawy. Moim zdaniem leży bardzo dobrze. Kolejną będę szyć w ciemno :)


Tym razem nie używałam overlocka - szyłam zwykłą stębnówką i ściegiem a'la overlockowy. Chciałam pokazać, że da się i że overlock nie jest koniecznością. Trzeba tylko pamiętać o igle do dzianin aby nie porobić dziurek w materiale.

Bluzka w oryginale jest bardzo długa. Generalnie lubię takie dłuższe bluzki ale tym razem chciałam jednak coś krótszego. Od razu skróciłam ją o jakieś 4 cm. Poza tym wprowadziłam dwie małe modyfikacje:
  • przód jest wycięty na półokrągło i jest nieco krótszy niż tył
  • naszyłam dwie proste kieszonki




I to byłoby na tyle. Chciałabym z tego wykroju jeszcze skorzystać.  Moim zdaniem jest udany. Bluzka fajnie leży i jest wygodna. Z mojej strony polecam i jestem ciekawa jakie są wasze odczucia?

* bluzka - Anna moda na szycie
* spódniczka - New Look (lumpeks)
* trampki - Adidas

Pozdrawiam!
Sus

62 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. już uszyłam i muszę przyznać, że Twoja bardziej mi się podoba :)

      Usuń
    2. Ale cieszę się że uszyłaś :) Pokażesz?

      Usuń
  2. Widzę, że obcinałaś zapasy ząbkowanymi nożyczkami, ale czy także obrzucałaś brzegi, czy zostawiłaś nie obrębione?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obłożenie jest podklejone kamelówką więc się nie strzępi - dlatego obcięłam nożyczkami z ząbkami. Brzegi są zszyte razem ściegiem overlockowym a nadmiar tkaniny wycięty.

      Usuń
    2. A jak szyjesz ścięgien overlockowym, to oprócz tego normalny prosty scieg dla wzmocnienia szwu tez dajesz ? Czy sam overlock + obcięcie nadmiaru tkaniny?
      Inspiruje i uczy mnie Twój blog, za co dziękuję :-)

      Usuń
  3. ładna , choć ja na sobie to nie lubie takich luźnych bluzek ;) aaa i faktycznie da się szyć i żyć bez overlocka , też używam cały czas ściegu niby overlockowego w maszynie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teee jaka luźna ;) Nie no ostatnio wolę nico luźniejsze fasony ale zmniejszyć po bokach to nie problem no nie :)

      Usuń
  4. Super:) Aczkolwiek, ja naszyłabym tylko jedną kieszonkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) Mi się marzyła bluzka z dwoma kieszonkami.

      Usuń
  5. Nie ułatwiasz sprawy, bo mam już zapełniony szyciowy grafik na najbliższy czas ;) ale ta bluzka jest super, wydawca Anny powinien ci odpalić jakiś procent od sprzedaży, za skuteczną reklamę :)) Bluzka super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam jedną prostą i szybką do uszycia bluzkę napewno wciśniesz w grafik ;) Tiaaa powinien ;)

      Usuń
  6. Bardzo fajna, prawdziwy basic. Lubię taką długość rękawów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię taką długość rękawów bo optycznie skracają długie ręce :)

      Usuń
  7. Rzeczywiście świetna bluzeczka! Chyba przejdę się po Annę... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak - koniecznie. Może dla jednej bluzki nie warto ale jeśli znajdziesz w Annie coś jeszcze to warto kupić.

      Usuń
  8. Jak najbardziej jestem za. Krój uniwersalny, w którym można samodzielnie modyfikować dekolt, rękawy, dodać akcent, który spowoduje, że będzie na topie.
    Choć tym razem nie pokuszę się o zakup Anny (mam dwie poprzednia) to z niecierpliwością czekam na Burdę 10/2014

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kolejna bluzka będzie z głębszym dekoltem i być może z długimi rękawami. Lubię takie kroje, które można dowolnie przerabiać.

      Usuń
  9. Sus, jesteś niemożliwa. Bluzka, bluzką (rzeczywiście dobrze leży, a akcent w postaci kieszonek bardzo mi się podoba), ale ty wyglądasz na tych zdjęciach jak nastolatka, a nie matka rocznego synka. Normalnie cofasz się w czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liwias lepiej w czasie niż w rozwoju :D hehehe :D dziękuję serdecznie ale na żywo nie wyglądam tak młodo. Aparat coś pozjadał kolory i zmarszczki mimiczne.

      Usuń
    2. Muszę sobie kupić taki sam aparat :) Koniecznie!

      Usuń
    3. No właśnie, że nie musisz :)

      Usuń
  10. Uniwersalna i obowiązkowo. Sama jednak również bym dodała jedną kieszonkę, ale świetny pomysł na wykończenie ściegiem ozdobnym kieszeni. Tył mnie urzekł. Zwykły, prosty, ale cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się :) Lubię takie wykroje, więc pewnie sama spróbuję uszyć. Ten numer zawierał fajne proste modele. Będziesz coś jeszcze z niego sprawdzać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mam kilka modeli na oku ale wiesz jak u mnie z "nadmiarem" czasu ;) Mam jednak nadzieję, że coś jeszcze uszyję, bardzo bym chciała.

      Usuń
  12. Przecudnie wyglądasz :) Tak słodko i dziewczęco, że aż mnie zatkało z zachwytu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Żaneto nie przesadzaj ;) To tak tylko na zdjęciach bo tak to jestem maruda i nudziara.

      Usuń
  13. Zdecydowanie obowiązkowy klasyk! Bardzo ładnie wygląda ze spódniczką (swoją drogą bardzo fajną - trochę taki look 'back to school')

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnes ta spódniczka to taki spontaniczny zakup nawet bez mierzenia. W sumie to nie byłam do niej przekonana ale już ją lubię ;)

      Usuń
  14. Piękna! A przeglądając Annę zupełnie mnie ten model nie zainteresował :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądasz ekstra..jakbyś szła do szkoły do liceum :D Bluzka uszyta profesjonalnie , jak zawsze lubię Twoje uszytki.. ale nie mogę się napatrzeć na Twoje nogi..
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajna bluzka :) Też dałabym 1 kieszonkę. Podoba mi się to odszycie przy dekolcie wykończone nożyczkami zyg-zag :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądasz cudnie! Czy ta bluzeczka jest z dzianiny? myślę, że gdyby przedłużyć ją trochę to i sukienka byłaby ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest z dość cienkiej dzianiny. Dzianina ta jest niezniszczalna :)

      Usuń
  18. no właśnie, takich prostych bluzek zawsze za mało. Ja dawniej nie znosiłam wzorów, więc szafa była prosta, wszystko do siebie pasowało. Potem polubiłam pstrokacizny, nic do siebie nie pasuje ;) Więc w ostatnim czasie szyję głównie z gładkich materiałów :) Ale wzorzaste kupuję, bo nadal mi się podobają, muszę tylko od nich odpocząć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze ja ostatnio trochę modyfikuję zawartość szafy, staram się pozbyć wszelkich byle jakich ciuchów a szyć coś uniwersalnego i ponadczasowego. Tak samo z zakupami: lepiej jedna para porządnych i dobrze leżących jeansów niż 2 byle jakich.

      Usuń
  19. Też lubię takie bluzki, idealne do wszystkiego, ale ze spódniczką i trampkami to rewelacja! Po dosyć długim odpoczynku od maszyn wracam do szycia, więc pewnie skuszę się na podobną bluzeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo lubię takie praktyczne bluzki

    OdpowiedzUsuń
  21. Faktycznie taka bluzka to must have, więc i ja się skuszę na jej uszycie :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. piękna! <3
    Wiesz może jakie maszyny mają już w sobie overlock? Szukam na allegro i nie umiem znalezc;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Overlock to osobna maszyna - możesz kupić maszynę ze ściegiem a'la overlockowy ale bez noża obcinającego. Musisz szukać na korpusie maszyny takiego oznaczenia ściegu jak w kółeczku -> http://1.bp.blogspot.com/-UrIlXzjF-kM/ULUDwKRRWMI/AAAAAAAARvc/jDbPr3oJnSg/s1600/PB189368.JPG

      Usuń
  23. świetna! rzeczywiście must-have w każdej szafie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Super bluzka.
    Zdziwiło mnie, że wykończenie dołu jest pojedynczą igłą. Kiedy się tak robi, a kiedy podwójną?
    AgaM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm dobre pytanie. Na przykładzie tej bluzki: ona jest w miarę luźna więc dół jest wykończony ściegiem prostym, podczas szycia lekko naciągałam tkaninę. Gdybym szyła bardziej dopasowaną bluzkę to dół szyłabym podwójną igłą żeby ścieg był bardziej elastyczny i nie zrywał się podczas ubierania. Jak pisałam - ta bluzka jest dość luźna i nie widziałam takiej potrzeby.

      Usuń
    2. Aha. Podejrzewałam, że może chodzić o coś innego, ale teraz widzę, że nie bardzo mój pomysł tu pasowałby. Za to widzę, że jest (chyba) dość wąskie podłożenie i zawinięte dwa razy. Nie odwija się?
      AgaM

      Usuń
    3. Aga jest jak piszesz - dwa razy podwinięte i przeszyte. Nic się nie odwija ale to zalezy od dzianiny. Ta na szczęście jest grzeczna ale mam inną bluzkę i tam się dół mocno odwija ;?

      Usuń
  25. Też planuje uszyć sobie coś takiego. Świetnie Ci wyszło :)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. no fakt, fajna ta bluzka! Jakoś do Anny nie mogę się przekonać, nawet mam jeden numer ale wena na żaden model nie przybywa:) a wszystkie bluzki stukam z modelu nr 123 z Burdy 9/2012..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie uszyte póki co tylko dwa modele ale to już coś przy moim kompletnym braku czasu ;)

      Usuń
  27. Zapraszam serdecznie na rozdanie kolorowyswiatkatarzyny.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszyscy mają bluzkę, mam i ja :)
    udany model!

    OdpowiedzUsuń
  29. W tej plisowanej spódniczce i tenisówkach wyglądasz jak uczennica :D Na początek września strój idealny.
    A bluzeczka wygląda super, właśnie taka nie idealnie obcisła, wyluzowana.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobry basic pod wszystko :) Fajnie wyjaśnione!

    Black Worn Jeans

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie :)